יום שבת, 27 באפריל 2019

The Human League - 01 - Don't You Want Me - 1981 - ARD - 27.4.19 PARTY 15 ( 80's Hot Party)

היום , יום שבת , כ"ב  ניסן  , התשע"ט,      27.4.19 
קישור לקליפ: 

הליגה האנושית

הליגה האנושית



💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛
שבת מקסימה וחג פסח שני שמח , עוד מעט מימונה שמח
לכם משפחה , חברות וחברים יקרים 💜💛
מה דעתכם ??? אני פותח היום כאן בבלוג 

מסיבת שירי שנות השמונים , מה לעשות התגעגעתי לאייטיז . העשור התשיעי של המאה ה - 20. 

מה אנו זוכרים מהאייטיז?
בפוליטיקה : סיום המלחמה הקרה, קריסת הקומיניזם באירופה , קריסת ברית המועצות , והפיכת ארה"ב למעצמת על , נפילת חומת ברלין , איחוד גרמניה .
המודעות הסביבתית גדלה לאחר פרסום תאוריית אפקט החממה ואירוע אסון צ'רנוביל, התאונה הגרעינית החמורה בהיסטוריה. הדור שנולד בשנות ה-80 (יחד עם ילידי שנות ה-90) מכונה דור ה-Y.
במהלך העשור עלתה ההכרה ברחבי העולם לממדי מגפת האיידס ולכמות האנשים שמתו כתוצאה מהמגפה. משנות השמונים ועד 2013 מתו מהמגפה כ-39 מיליון בני אדם.
כצרכני תרבות אישיים אנו זוכרים את מכשירי הוידיאו , הוו'קמנים , ב - 1984 יוצא הדיסקמן הראשון , טלפון נייד של מוטורולה והמחשב האישי .
והמוזיקה אחחחח המוזיקה התעלתה על הכול .


💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄

שיר מס' 1 שיפתח את מסיבת שירי שנות השמונים מעלה סוגיה מעניינת : האם אתה באמת חושב שאם תיתן את כל כולך לבניית קשר רומנטי עם בת זוגך, וגם באמצעות תמיכה כלכלית ,נפשית או בכל צורה כלשהי , בסיוע במציאת עבודה לבת זוגתך , האם זה מבטיח לך שהיא תאהב אותך , האם זה מקנה לך סוג של בעלות עליה , האם אתה יכול לדרוש את אהבתה אלייך בכפייה , על סמך עזרתך לה , אני נוטה להאמין שלא. הרי לא ניתן לקנות אהבה , אמר פעם איש חכם אחד . שבמקרה הוא זמר ויוצר ענק העונה לשם סר פול מקרטני בשירו מתקופת הביטלס - Can't Buy Me Love , תחשבו על זה .
ובכן שיר מס' 1 - הליגה האנושית - האינך רוצה אותי ? - 1981 - שיר ענק , אך תחילה קמצוצון מידע על 
להקת הליגה האנושית.  
💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄
הליגה האנושית
💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄

הליגה האנושית
– קרוב לוודאי להקת הסינטפופ הראשונה שזוכה להצלחה מסחררת וגלי מעריצים ברחבי העולם בשנות ה-80 . סגנון זה המתבטא במוסיקה מלודית מתקתקה רוויה בסינטיזסטרים וצלילים אלקטרוניים,פלוס טכנולגיה סטייט אוף דה ארט (צלילים מסונטזים) הלהקה הוקמה בשפילד,אנגליה ב-1977 ע"י נגני סינטפופ בשם: מרטין וייר  ואיאן מארש  הכריזו על עצמם כלהקה לא לפני שקלטו את הזמר : פיליפ אוקייPhilip Oakey (שהפך לימים למנהיג הלהקה והקלידן) בעל הקול העמוק שיהפוך לסמל המסחרי של הלהקה. השלישיה הוציאה מייד דמו והחלה לנגן הופעות במועדונים . ללהקה הצטרף אחרי זמן קצר אדריאן רייט כ"מפיק ויזואלי" והעיצוב האומונותי שלו (שמתבטא היטב בקליפים ובהופעות) החל לקבל ייחוד ולהתבסס יותר ולתת עוד מימד להופעות של הליגה. לכשחתמו בלייבל "פאסט" Fast , הליגה האנושית שחררה את הסינגל הראשון שלהם שנקרא : "Being Boiled" ב-1978 . השיר הפך ללהיט מחתרתי ,הליגה החלה להופיע כלהקת החימום של להקת "Siouxsie & the Banshees" (שדרך אגב רוברט סמית´ מנהיג הקיור ניגן אצלם ואף הופיע עמם בארץ) ב-1979 הלהקה הוציאה את אלבומה הראשון Reproduction , שהיה אלבום אפל וקודר שהושפע מאד מלהקת קראפטוורק . האלבום הבא Travelogue יצא שנה אחרי והגיע למקום ה-20 במצעד הבריטי .
בעיות וסכסוכים פנימיים גרמו לווייר Ware ומארש Marsh לפרוש מן הלהקה . העזיבה שלהם הכריחה את רייט (המפיק האומונותי) להתחיל ללמוד לנגן על סינטיסייזרים , זמן הזה פיליפ אוקיי הצליח לגייס בסיסט בשם איאן בורדן Ian Burden וכן 2 נערות בית ספר בשם : סוזן סולי Susanne Sulley וכן את ג´ואן קטרל Joanne Catherall במועדון קרייזי דייזי בשפילד על מנת להוסיף גוון קולי חדש ללהקה ולרכך את העזיבה של ווייר ומארש .
הסינגל הראשון שיצא ללהקת הליגה האנושית המחודשת ב-1981 היה
Boys And Girls הגיע לטופ 50 במצעד הבריטי , הסינגל הבא Love Action הגיע כבר למקום השלישי ואחרי שהוסיפו את ג´ו קאליס Joe Callis יוצא להקת Rezillo , שחררו הליגה להיט נוסף בשם : Open Your Heart . הפריצה האמיתית הראשונה של הלהקה היה עם המגה להיט
Don’t you want me  מהאלבום המעולה Dare!
2 הלהיטים מהאלבום צעדו בביטחה בצמרת המצעד הבריטי ונעשו לשלאגרים במועדונים שם. ההצלחה המסחררת אפשרה
ללהקה לצאת למסע הופעות בארה"ב יחד עם זאת הלהקה הורידה הילוך בשחרור

סינגלים ומיעטה להנפיק להיטים נוספים באותה תקופה אחרי Dare! . אחרי דיסק רמיקסים של הלהקה בשם Love and Dancing , הליגה האנושית סופסוף שיחררו את התקליטון המיוחד Fascination עם הלהיטים Mirror Man 

ו- Keep feeling Fascination
האלבום הבא שכולם ציפו לו אחרי Dare! היה Hysteria שנחת באמצע ’84 .
האלבום התקשה לשחזר את ההצלחה של Dare! אך הלהיט ממנו The Lebanon חיפה במעט על כך.
ב-1985 פיליפ אוקיי הוציא אלבום סולו עם המפיק גיאורג´יו מורודר Giorgio Moroder שפשוט
נקרא ע"פ שמותיהם (כמה נדוש?) זכור לטובה שיר הנושא מהסרט "חלונות אלקטרוניים" ובו השיר שלהם "Together in Electric Dreams" המאד מצליח .
להפתעת כולם , הליגה האנושית חזרה ב-1986 עם Crash
שהופק ע"י ג´ימי ג´אם Jimmy Jam וטרי לואיס Terry Lewis , הלהיט המצויין Human (אנושי)
הצליח להתברג בצמרת המצעד האמריקאי , אולם הקאמבק של הלהקה לא היה שוס גדול יחסית למעמדם אחרי Dare! הנפלא. לאט לאט התפוגגו שירי הליגה האנושית ויצאו מן המצעד. הלהקה קיימת עד היום .

מלהיטיה הגדולים של להקת הליגה האנושית  ניתן למנות את:  האינך רוצה אותי (1981) , פתחי את לבך (1981) , איש המראה ( 1982) , משיכה (1982) , לואיז (1984) , הלבנון ( 1984 ) , אנושי ( 1986)  ועוד רבים אחרים.


אז בואו נקבל בתשואות רמות את שיר מס' 1 :
💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄


הליגה האנושית

שיר מס' 1 -הליגה האנושית – האינך רוצה אותי? - 1981

עבדת כמלצרית
בבר,
כשפגשתי אותך.
אספתי אותך,
ניערתי אותך;
והפכתי אותך;
הפכתי אותך למישהי אחרת.

עכשיו חמש שנים אחרי,
העולם לרגלייך;
ההצלחה הייתה קלה בשבילך.
אך אל תשכחי,

שזה אני ששם אותך היכן שהינך;
ואני יכול גם להוריד אותך.

האינך, האינך רוצה אותי?
את יודעת שאיני מאמין,
כשאני שומע שלא תראי אותי.
האינך, האינך רוצה אותי?
את יודעת איני מאמין לך,
כשאת אומרת שאינך צריכה אותי.

מאוחר מידי,
את חושבת ששינית את דעתך;
כדאי שתשני אותה בחזרה;
או ששנינו נצטער.

האינך רוצה אותי, מותק;
האינך רוצה אותי, הו?
האינך רוצה אותי, מותק;
האינך רוצה אותי, הו?

עבדתי כמלצרית
בבר,
זה נכון.
אך אפילו אז ידעתי שאמצא
מקום הרבה יותר טוב,
איתך או בלעדייך.
חמש השנים שהיו לנו,
היו ממש טובים;
אני עדיין אוהבת אותך.

אך עכשיו אני חושבת שהגיע הזמן,
שאמשיך את חיי לבדי;
כנראה שזה מה שאני צריכה לעשות.

האינך, האינך רוצה אותי?
את יודעת שאיני מאמין;
כשאני שומע שלא תראי אותי.
האינך, האינך רוצה אותי?
את יודעת איני מאמין לך;

כשאת אומרת שאינך צריכה אותי
מאוחר מידי,
את חושבת ששינית את דעתך;
כדאי שתשני אותה בחזרה;
או ששנינו נצטער.


האינך רוצה אותי, מותק;
האינך רוצה אותי, הו?
האינך רוצה אותי, מותק;
האינך רוצה אותי, הו?


האינך רוצה אותי, מותק;
האינך רוצה אותי, הו?
האינך רוצה אותי, מותק;

האינך רוצה אותי, הו?

💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄
הליגה האנושית


הליגה האנושית



💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄



The Human League - 01 - Don't You Want Me - 1981 - Chords






💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄
 הליגה האנושית
 הליגה האנושית

💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄

The Human League - 01 - Don't You Want Me - 1981 - Lyrics

You were workin' as a waitress in a cocktail bar
When I met you
I picked you out, I shook you up and turned you around
Turned you into someone new
Now five years later on, you've got the world at your feet
Success has been so easy for you
But don't forget, it's me who put you where you are now

And I can put you back down too


Don't, don't you want me?
You know I can't believe it when I hear that you won't see me
Don't, don't you want me?
You know I don't believe you when you say that you don't need me
It's much too late to find
You think you've changed your mind

You'd better change it back or we will both be sorry


Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?

Don't you want me? Oh


I was working as a waitress in a cocktail bar
That much is true
But even then, I knew I'd find a much better place
Either with or without you
The five years we have had have been such good times
I still love you
But now, I think it's time I live my life on my own

I guess it's just what I must do


Don't, don't you want me?
You know I can't believe it when I hear that you won't see me
Don't, don't you want me?
You know I don't believe you when you say that you don't need me
It's much too late to find
You think you've changed your mind

You'd better change it back or we will both be sorry


Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?

Don't you want me? Oh


Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?
Don't you want me? Oh
Don't you want me, baby?


💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄

 הליגה האנושית


 הליגה האנושית







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Backstreet Boys - 07 - I Want It That Way - 1999 - ARD - 12.2.2023 Party 22 ( ARD Great 90'S Party Number 01 )

      היום, יום ראשון , כ"א שבט , תשפ"ג  ,  12.2.2023   💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜                         ...