היום , יום שבת , ז' טבת , התשע"ט, 15.12.18
קישור לשיר: The Beatles - A Day In The Life
היי לכולם : משפחה , חברות וחברים יקרים 🍷🍸🍹
שנת 1967 ללא המוזיקה של הביטלס , אין מצב כזה .
ב - 1.6.1967 הביטלס הוציאו לאור את האלבום המופתי שלהם : מועדון הלבבות האבודים של סרג'נט פפר :
מספרים שכשהאלבום הזה יצא, היו תחנות רדיו שהשמיעו במשך כמה ימים רק שירים מתוכו... הוא היה האלבום הראשון שלא היה אוסף של שירים, אלא יצירה שלמה, שיש בה רעיון, משמעות, מסתורין ואינספור הברקות אמנותיות. הוא מעין קונצרט מוקלט שאפילו מרווחי הזמן שבין השירים בו היו זעירים ולעיתים כמעט ולא היו. רבים טוענים שהוא האלבום הטוב ביותר של הביטלס. אחרים אומרים שהוא סתם יצירת פאר, שפתחה עידן חדש במוסיקת הפופ. מנהלי החשבונות מציינים שהוא האלבום הראשון אי
-פעם, שנמכר כמו תקליטונים - במיליונים. אבל בין אם הוא האלבום הטוב של הביטלס ובין אם לא, האלבום השמיני שלהם, "תזמורת מועדון הלבבות הבודדים של סרג'נט פפר"
(Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band), הוא אלבום שהשפיע על זמנו ועל התרבות הפופולארית של התקופה יותר מכל יצירה אחרת של הלהקה וכנראה גם של אחרים.
"סרג'נט פפר" היה לאות הפתיחה של מה שזכה לכינוי "קיץ של האהבה", כפי שכונה הקיץ של 1967 ומאוחר יותר כונתה כל אותה שנה. האלבום היה לדגל מהפכת "ילדי הפרחים" שהגיעה אז לשיא. מעט יצירות מלאו תפקיד חשוב כמוהו בסצנה המשמעותית שהתרחשה אז באמריקה והקרינה לעולם כולו והוא הפך את הביטלס לדוברים נאמנים של רוח תנועת ילדי הפרחים. טימותי לירי כינה אותם "חייזרים שהם גלגולים של נביאים"...
הוא אולי לא התקליט הטוב ביותר של הלהקה, אבל "סרג'נט פפר" ייזכר קודם כל בזכות העובדה שזה היה תקליט הרוק הראשון שנוצר ונבנה כיצירת אמנות שלמה וסובבת נושא. אמנם השירים בו לא התחברו לנושא אחד, כמו שיקרה כמה שנים לאחר מכן באלבומי להקות הרוק המתקדם, הפרוגרסיב, אבל הוא סימן את הדרך לשם. הוא לימד את עולם הרוק לחפש נושאים חדשים לשירים ושכל נושא ראוי ויכול להיות הבסיס לשיר טוב. הוא הפך את הביטלס מאייקוני פופ לאמנים עמוקים ומשמעותיים. המילים הופכות בו לחשובות לא פחות מאשר המוסיקה של הביטלס, שהייתה מאז ומתמיד נפלאה, אבל לרוב כיסתה על המסרים המילוליים שכתבו ארבעת המופלאים. כאן יש שינוי ביחס, שנמשך לאורך כל האלבום, בין השניים ולראשונה אף מופיעות כאן גם מילות כל השירים, המזמינות את המאזינים להתעמק גם בתוכן ולא רק במוסיקה. חדשנות!
האלבום נולד לאחר שהביטלס חדלו להופיע לחלוטין, מאימת הצרחות של הביטלמניה. הם הסתגרו באולפן ויצרו שירים שהראו כמה פינתה להקת הרוקנרול שהם היו את מקומה, למוסיקאים מפותחים ובוגרים. בעזרתו המיומנת כתמיד של ג'ורג' מרטין, המפיק המוסיקלי האגדי שעבד איתם על האלבומים הקודמים, הם שילבו את המוסיקה הקלאסית בשירים כמו שיר הנושא והשיר "פני ליין". לרוק הפסיכדלי הם מסרו מנחת עולם בדמות "שדות תות לנצח" (Strawberry Fields Forever). רינגו שר את "עם מעט עזרה לידידי" שג'ו קוקר יעשה לו קאבר אגדי בפסטיבל וודסטוק באותה שנה.
בהשראת האלבום המהפכני של הביץ' בויז Pet sounds, שממנו לקחו את הרעיון לייצר אלבום נושא, הביטלס גם עשו באלבום הזה ניסויים רבים בטכניקות הקלטה חדשות, בסגנונות שהיו חדשים להם ובשילוב של כלי נגינה שלא הופיעו עד אז במוסיקת הרוק. הם יצרו יצירה פסיכדלית, מלאה בסאונדים חדשים ובצליל שלא היה דומה לשום דבר שהביטלס עשו עד אז. יש שיאמרו שהסמים השפיעו על האלבום הזה לא פחות מהכישרון המתפרץ של גאוני הרוק.
ואסור לשכוח את היופי של הקולאז' הצבעוני והראוותני, שעיצב לעטיפה של האלבום מי שנחשב לאבי הפופ ארט הבריטי, פיטר בלייק. זה היה קולאז' מהמם של דמויות מפורסמות והיסטוריות. בנוסף לביטלס הצבעוניים, בתלבושות של נגני תזמורת צבאית בסגנון הוויקטוריאני של סוף המאה ה-19, היו שם גם בובות שעווה ממוזיאון מאדאם טוסו של חברי הביטלס בתקופה הראשונה.
בהשראת האלבום המהפכני של הביץ' בויז Pet sounds, שממנו לקחו את הרעיון לייצר אלבום נושא, הביטלס גם עשו באלבום הזה ניסויים רבים בטכניקות הקלטה חדשות, בסגנונות שהיו חדשים להם ובשילוב של כלי נגינה שלא הופיעו עד אז במוסיקת הרוק. הם יצרו יצירה פסיכדלית, מלאה בסאונדים חדשים ובצליל שלא היה דומה לשום דבר שהביטלס עשו עד אז. יש שיאמרו שהסמים השפיעו על האלבום הזה לא פחות מהכישרון המתפרץ של גאוני הרוק.
ואסור לשכוח את היופי של הקולאז' הצבעוני והראוותני, שעיצב לעטיפה של האלבום מי שנחשב לאבי הפופ ארט הבריטי, פיטר בלייק. זה היה קולאז' מהמם של דמויות מפורסמות והיסטוריות. בנוסף לביטלס הצבעוניים, בתלבושות של נגני תזמורת צבאית בסגנון הוויקטוריאני של סוף המאה ה-19, היו שם גם בובות שעווה ממוזיאון מאדאם טוסו של חברי הביטלס בתקופה הראשונה.
עטיפת "סרג'נט פפר" אכלסה דמויות של גיבורי תרבות רבים שהביטלס העריצו. לנון הפגין את חברותו הנצחית בהכניסו לגלריה המפוארת של האישים את חבר הנפש המת שלו, נגן הבאס של הלהקה בימיה הראשונים, סטיוארט סאטקליף. העטיפה נחשבת לפורצת דרך והיא אחת המצוטטות ביותר, מבין עטיפות התקליטים אי-פעם.
האלבום זכה בארבעה פרסי גראמי, האלבום הטוב ביותר, הביטלס כלהקה המבצעת הטובה ביותר, העטיפה הטובה ביותר וההקלטה הטובה ביותר.
התקליט שהה בראש המצעד הבריטי במשך 23 שבועות רצופים ב-1967 (ו-27 בסה"כ). במהלך השנים, כולל הוצאות מחודשות של התקליט, שהה התקליט 206 שבועות במצעד (16 שבועות ב-1987, לרגל הוצאת ה-CD "זה היה לפני 20 שנה", 33 ב-1992 לרגל יובל ה-25 ו-4 ו-5 שבועות ב-2007 ו-2009 בהתאמה).
בחרתי להיום את שירם - יום בחיים מתוך האלבום הנפלא הזה.
💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛
הביטלס- יום בחיים - 1967
קראתי את החדשות היום, בחיי;
על איש בר מזל שעשה את הבלתי אפשרי.
ולמרות שהחדשות היו די עצובות,
הייתי חייב לצחוק;
ראיתי את התמונה.
הוא העיף את ראשו במכונית,
הוא לא שם לב שהאורות התחלפו.
קבוצת אנשים עמדו והסתכלו,
הם ראו אותו בעבר;
אף אחד לא היה ממש בטוח;
אם הוא היה מבית הלורדים.
ראיתי סרט היום, בחיי;
הצבא האנגלי ניצח במלחמה.
קבוצת אנשים הסתובבו,
אך הייתי חייב להסתכל -
קראתי את הספר.
הייתי רוצה להדליק אותך.
התעוררתי, נפלתי מהמיטה;
העברתי מסרק על ראשי.
הגעתי למטה ושתיתי ספל,
וכשהסתכלתי למעלה ראיתי שאני מאחר.
מצאתי את מעילי ולקחתי את כובעי,
הספקתי את האוטובוס בשנייה האחרונה.
הגעתי למעלה ועישנתי קצת,
ומישהו דיבר וחלמתי לי.
קראתי את החדשות היום, בחיי;
ארבעת אלפים חורים בבלקברן, לנקשייר.
ולמרות שהחורים היו די קטנים,
היו צריכים לספור את כולם;
עכשיו הם יודעים כמה חורים לוקח למלא את אלברט הול.(אולם מופעים יוקרתי בלונדון)
אני רוצה להדליק אותך.
💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛
Beatles - A Day In The Life - 1967 - Chords
Intro: G Bm | Em Em7 | C | C Verse 1: G Bm/F# Em I read the news today, oh boy, C Em/B Am Cmaj7 About a lucky man who made the grade; G Bm Em And though the news was rather sad, C F Em Em/D Well, I just had to laugh. C F Em Cmaj7 I saw the photograph. Verse 2: G Bm/F# Em He blew his mind out in a car, C Em/B Am Cmaj7 He didn't notice that the lights had changed. G Bm Em A crowd of people stood and stared, C F They'd seen his face before, Em Nobody was really sure Em/D C If he was from the House of Lords. Verse 3: G Bm/F# Em I saw a film today, oh boy, C Em/B Am Cmaj7 The English Army had just won the war. G Bm Em A crowd of people turned away, C F But I just had to look, Em Em/D C Having read the book. Cmaj7 C Bm/F# G Em/A I'd love to turn you on. Break: E | E Woke up, fell out of bed, D/A Dragged a comb across my head, E F#m/B Found my way downstairs and drank a cup, E F#m/B And looking up I noticed I was late. (ha ha ha) E Found my coat and grabbed my hat, D/A Made the bus in seconds flat, E F#m/B B7 Found my way upstairs and had a smoke E F#m/B And somebody spoke and I went into a dream. C | G | D | A | E Aaa a-a aaa a-a aaa a-a aaaaa aaaah C | G | D A | E D C D Aaaaa aaaaa a-a aaa a-a aah Verse 4: G Bm/F# Em I read the news today, oh boy, C Em/B Am Cmaj7 Four thousand holes in Blackburn, Lancashire. G Bm Em And though the holes were rather small, C F They had to count them all. Em Now they know how many holes Em/D C It takes to fill the Albert Hall. Bm/F# | G C/A I'd love to turn you on. Coda: Bsus4 C | Dsus2 Esus2 | Em Esus4 | E | E 💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛💖💋💙💋💚💋💚💋💜💋💛
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה