יום שני, 3 בדצמבר 2018

PARTY 06 ( HANUKA ARD PARTY) אריק איינשטיין - 03 - שביר - 1983 - ARD - 3.12.18


היום , יום שני , כ"ה כסלו , התשע"ט,   3.12.18

נר שני חנוכה , לינק לקליפ : 

לינק לקליפ:   אריק איינשטיין - שביר
משפחה , חברות וחברים יקרים 💙💚💋💛👄💋
בואו נמשיך עם אריק אריות איינשטיין ז"ל , עתה נקפוץ 11 שנים קדימה במנהרת הזמן , מאז אלבומו יסמין משנת 1972 לאלבום האולפן ה - 20 שלו שביר יחד עם יצחק קלפטר .


💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄



כפי שרואים בתמונת האלבום אריק הצנוע תמיד פרגן לאומנים/יוצרים שעבדו עמו ושמם מופיע על אלבומיו כחלק מיצירתם המשותפת עמו , כאן אריק איינשטיין ויצחק קלפטר ,וראו מה רשום על חולצתו של אריק ? קיבוץ ברור חיל - עוד הוכחה לאהבתו הענקית לארץ ישראל

באוגוסט 1982 עבר איינשטיין תאונת דרכים קשה. ידידתו נהרגה בתאונה, זוגתו סימה אליהו נפצעה קשה, והוא נפצע וכבדות הראייה שלו הלכה והחמירה. תיאור התאונה: פרישמן פינת ריינס זה היה באוגוסט 1982, כשברקע רעשי מלחמת לבנון הראשונה ונזקיה הכבדים. שלום חנוך סיים אז סיבוב הופעות מוצלח של "חתונה לבנה". איינשטיין היה בדיוק חודש אחרי שיצא אלבומו "יושב על הגדר". החבר' ה נפגשו במועדון "שבלול" כדי לחגוג, ויצאו ממנו רק בשעות הבוקר המוקדמות. אריק בדרך כלל ישב במושבים הקדמיים במכונית בגלל רגליו הארוכות, אך הפעם הסכים להצטופף עם סימה מאחור ברנו 5 הקטנה, ואפשר לציירת רבקה רובינשטיין לשבת לצד הנהגת, נורית בורשטיץ. עטאף סורה, נהג אוטובוס בחברת דן המתגורר בעמק חפר, החל באותה השעה בערך לעשות את דרכו לאיסוף נהגים באזור רחוב המלך ג'ורג' וכיכר דיזנגוף. סורה ישב עייף ליד ההגה, צובר עייפות מהחתונה שהשתתף בה ערב קודם לכן. בצומת הרחובות פרישמן וריינס אירעה תאונת הדרכים בין האוטובוס לרנו 5 הקטנה: רובינשטיין נפצעה קשה ואחר כך מתה מפצעיה, ואילו איינשטיין נפגע בראשו.
כתוצאה מהתאונה נקרעה הרשתית בעינו, והוא נותח. עד יומו האחרון לא ראה היטב, ויש אומרים שהאירוע הטראומטי הוסיף להתעקשות שלו להישאר בבית. "כששמעתי שאריק איינשטיין נפטר, לקחתי שני כדורי שינה כדי להירדם", מתאר סורה בן ה-55, שהיום עוזר לבנו בעסקי האלומיניום. "לא יכולתי. כל הזמן שחזרתי את התאונה ההיא, מה שהיה באותו לילה. אי אפשר לשכוח. בכל פעם שאני שומע על תאונות דרכים אני נזכר בעצמי. כבר הרבה זמן עבר מאז. כמה, עשרים, עשרים ואחת שנה? "
31 שנה.
"אוי ואבוי, אני כל כך זקן". סורה הורשע ב-1985 בגרימת מוות ברשלנות, ונידון לשלוש שנות מאסר על תנאי, ומהן חמישה חודשי מאסר בפועל. כמו כן הוטל עליו קנס של 250 אלף שקל. "התאונה הזו השפיעה גם על חיי", הוא מודה. "במשך 80 יום ישבתי בכלא, אבל זה לא הזמן, הוא באמת שולי בכל הסיפור. הרי המאסר נגמר, אתה הולך הביתה. אלה המתים שנשארים מאחור. אני חי עם זה עד היום". מאז התאונה מיעט איינשטיין להיראות בציבור או להתראיין בתקשורת.

בשנת 1983, לאחר שיקומו מהתאונה ובעקבותיה, הוציא איינשטיין את אלבומו השני בשיתוף יצחק קלפטר, "שביר".  אלבום זה מהווה את שיתוף הפעולה המלא השני והאחרון של איינשטיין וקלפטר, לאחר האלבום "יושב על הגדר" שיצא שנה קודם לכן. קלפטר המשיך לנגן מאוחר יותר במספר אלבומים נוספים של איינשטיין, וכן הלחין עבורם מספר שירים.
כל שירי האלבום הולחנו ועובדו על ידי קלפטר. איינשטיין כתב את כל שירי האלבום, וזהו למעשה האלבום היחיד של איינשטיין שבו הוא כתב את כל מילות השירים. בין השירים הבולטים באלבום: "שביר", "אחותי הלבנה" ו"אולי צריך לתת לזה עוד זמן". השיר "תל אביב, גדות הירקון, 1983" הוא שיר מחאה אקולוגי שמתכתב עם השיר הנוסטלגי "תל אביב, גדות הירקון, 1950" מהתקליט חמוש במשקפיים
העבודה על התקליט הייתה חלק מהתהליך השיקומי ורבות ממילות השירים מושפעות מהמצב הפיזי והנפשי בו היה איינשטיין שרוי באותה עת.
מתוך האלבום יצאו כסינגלים "תל אביב גדות הירקון 83", "יד אחת עושה את זה" ושיר הנושא.
מה אגיד לכם ? מילות השיר שביר מאד מזכירות לי את עצמי : "שביר , מתפורר בקלות , מעמיס על עצמו את כל העולם " , הרי כולנו על פני כדור הארץ בגדר "אורחים" בעולם זה , שהוא פרוזדור לעולם הבא ,
ואנחנו בגדר "עלה נידף ברוח" . כל מי שחושב שחזק הוא פיזית / נפשית , שיחשוב פעמיים ,
החיים מאד קצרים , וצריך לדעת לנצל מקסימום את הזמן המוקצב לנו כאן , ואני מאחל לכולנו חיים מאושרים , שמחים עם המון בריאות , אושר והתגשמות כל החלומות , שרצינו להגשים.
ובנימה אופטימית זו נעבור לשיר המקסים של אריק "שביר".


אריק איינשטיין ויצחק קלפטר - שביר - 1983

שביר, מתפורר בקלות
מעמיס על עצמו את כל העולם,
נושר כמו עלה למשב כל רוח קלה,
בקיצור, שביר מתפורר בקלות.

שביר, מתפורר בקלות
מחפש את עצמו, מחפש כל הזמן,
לוקח כבד, חושב זה סוף העולם,
בקיצור, שביר מתפורר בקלות.
 



💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛👄


אריק איינשטיין - שביר - אקורדים :

Em
שביר  מתפורר בקלות
B7                      Em
מעמיס על עצמו את כל העולם
      F    Em                        Am
נושר כמו עלה למשב כל רוח קלה
      Em            B7          C7
בקיצור  שביר     מתפורר בקלות.

Em
שביר  מתפורר בקלות
      B7                      Em
מחפש את עצמו  מחפש כל הזמן
      F    Em                      Am
לוקח כבד  חושב זה סוף העולם
      Em              B7          C7
בקיצור  שביר      מתפורר בקלות.

Am                  D
אההההה  אוווו
 

Am                  D
אההה  אוווו

Em
שביר  מתפורר בקלות
B                      Em
מעמיס על עצמו את כל העולם
      F    Em                        Am
נושב כמו עלה למשב כל רוח קלה
      F    Em            B7          C
בקיצור  שביר     מתפורר בקלות.
      Em            B7          C
בקיצור  שביר     מתפורר בקלות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Backstreet Boys - 07 - I Want It That Way - 1999 - ARD - 12.2.2023 Party 22 ( ARD Great 90'S Party Number 01 )

      היום, יום ראשון , כ"א שבט , תשפ"ג  ,  12.2.2023   💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜👄💛💜👄💛👄💚👄💙👄💖👄💜                         ...